mandag 29. juni 2009

Ting koster visst penger

Det viste seg at det bare var pappa som hadde lånt bilen. Sånn går det når soneparkeringskort følger vognkortet. Likevel dårlig gjort fordi jeg kom meg jo ikke på trening som planlagt. Jeg endte opp med å sykle meg en tur i friluft i stedet. Det går faktisk an. Huh.

Ellers går det veldig dårlig med sommerjobben for tiden. Pappa har blitt fullblodsemo og klarer ikke se noe som helst positivt. Vi har revet for mange vegger, vi har fjernet det fine panelet, det går visst ikke an å ha en varmtvannsbereder inni et kott, badet kan ikke flyttes fordi da må han rive opp for mye gulv. Ja, masse sånne idiotiske tanker som jeg ikke skjønner hvorfor han velger tenke nå, i stedet for før han valgte kjøpe den fordømte leiligheten. Når ble pappa mer naiv enn meg?
Og nå viser det seg at også gulvet i stua er ødelagt, så han er redd leiligheten skal havarere. Jeg spurte hva han mente med havarere, for alt jeg så for meg var en båt som kjører inn i et skjær. Med fulle middelaldrende menn uten redningsvest. Som drukner bare ved en liten skvett sjøvann. Men leiligheter kan hverken flyte eller kjøre inn i skjær, dessverre. Med mindre leiligheten er en husbåt da. Sant nok kan vi se litt av havet fra soveromsvinduet, men det er vel det nærmeste leiligheten kommer sjølivet. Og godt er det.

For øvrig har takstmannen satt prisen på nytt gulv til 40 000 kroner. Jeg feiret med å kjøpe meg to nye par sko med så høye hæler at jeg ikke klarer gå i dem.

Fordi det er logisk lizm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar