fredag 27. mars 2009

Siri tester ting, del I

Siden Siris mattips fikk slik en stormende suksess har jeg bestemt meg for å prøve meg på nok en slager jeg har sett rundt omkring på andre blogger. Ja, hvorfor gidde være unik når man kan være en i mengden? Hvorfor ta et standpunkt og skrive lange meningsfulle innlegg om politikk og religion og sånt når man skrive tanketomme tekster om ingenting? Vi vet jo alle hva folket vil ha!

Siri tester ting, del I.
Jeg har siden jeg tok førerkort for en god del år siden ikke vært særlig glad i kollektivtransport. Nei, det er faktisk en løgn. Jeg har aldri vært særlig glad i kollektivtransport. Sånn rent miljømessig er det et supert tiltak, men for den angstbefengte taperen jeg er har jeg og det kollektive reisetilbudet gått på en ubehagelig smell eller to, så da jeg endelig fikk muligheten til å avslutte forholdet var ikke det akkurat et vanskelig valg.
Uansett, min kjæreste venn i hele verden er for tiden på verkstedet hvor han i disse dager avventer sin dødsdom. Jeg er med andre ord billøs. Derfor har jeg bestemt meg for, i reneste Paris Hilton stil, for å teste en del av dette vidunderet vi kaller kollektivtrafikk. Jeg skal uten videre introduksjon altså teste.. buss. Spennende! Mitt eneste problem er at jeg selvfølgelig glemte kamera hjemme.. men hva gjør vel det når man har Google?

Onward!

Bussen er for sin egen skyld anonymisert. Kan ikke risikere ha gale blogglesere løpende etter seg.

Harde fakta
Merke: Volvo.
Type: Buss, hvit, av nyere årgang.
Sjåfør: Mann, god tyngde på magen, skjegg, trønder.
Sjåførlue: Tilstedeværende.
Billettpris: 30 kroner. Det koster heldigvis ikke skjorta å ta buss i Norge. Men det hadde vel kanskje vært litt i meste laget? Da tar jeg heller taxi lizm.
Renhold: Godkjent. Ingen knuste vepser bak reklamen på vinduene såvidt jeg kunne se. Men så er det fortsatt vinter også da.
Antall hodetelefoner med for høyt volum: 6.
Klientell: Vel..

Variert?
Fordeler med buss:
  • Det er miljøvennlig å reise kollektivt.
  • Man slipper gjøre noe mens man blir fraktet fra A til B.
  • Man sparer bensinpenger.
  • Og ikke minst utgifter til farts- og parkeringsbøter.
  • Man får oppleve et mangfold av mennesker.
  • Uansett hvor ekkel man er kommer det som regel en person og setter seg ved siden av deg.
  • Det er tidvis sosialt.
  • Man kan lytte til musikk.
  • Og se på omgivelsene.
Ulemper:
  • Pfft, hvem bryr seg egentlig om miljøet?
  • Man kjeder vettet av seg. Å kjøre bil er faktisk er morsomt.
  • Man sparer så mye penger at man ikke får bli med på TV3s "Luksusfellen" likevel.
  • Og rettsvesenet kollapser på grunn av manglende inntekter.
  • Mangfold er forresten bare et fancy ord for "personer med ubehagelig kroppslukt".
  • Og denne mangfoldige personen setter seg som regel ved siden av deg.
  • Og han skal attpåtil være sosial.
  • Du prøver stenge han ute med musikk, men oppdager straks at hodetelefonene ligger igjen hjemme.
  • Faen.
Konklusjon
Buss er pest, bil er best.
Pappa, kan du kjøpe meg en ny bil? Vær så snill. Bare en liten en!

Siri tester ting er sponset av Jeg-må-seriøst-slutte-bruke-så-mange-utropstegn og Jeg-må-dumpe-samboeren-min-og-skaffe-meg-en-rånetype-istedet.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for tips og kommentar :-)

    I must say, jeg liker virkelig bloggen din. Du har nå offisielt fått en ny leser ;) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hahaha. Jeg må si jeg lo ordentlig godt av denne bloggposten, og jeg er så utrolig enig med deg. Jeg hater virkelig kollektivtrafikk. Føler meg omtrent handikappet uten bilen min. Jeg krysser fingrene for at bilen din plutselig våkner til live og du slipper dette forferdelige livet som fotgjenger. Og tusen takk for testen din, den bekreftet mistanken min. Jeg ser frem til flere tester. :D

    SvarSlett
  3. Tusen takk for utrolig reflektert og gjennomtenkt bidrag til kommentarfeltet på bloggen min! Ikke så dum, du!

    SvarSlett
  4. Grundig testing av bussen må jeg si! veldig opplysende! Jeg vet nå at trondheimsbussopplevelsen er tilnærmet lik akershusbussopplevelsen. Det kommer nok godt med i fremtiden.

    SvarSlett