mandag 2. februar 2009

Gavedryss

Min kjære samboer er tilbake fra Thailand. Hurra!

Utrolig nok var jeg visst savnet der borte. Ja, jeg er like sjokkert selv.

Det beste med kjente og kjæres hjemkomst fra utlandet er ikke nødvendigvis å se dem igjen, men å se hva de har i bagasjen. Her er det selvsagt ikke snakk om skitne klær, men gavene. Gavene! De fine gavene!
Men ingen gleder kommer gratis her i livet. Det første problemet vi støtte på var kodelåsen på kofferten som hadde sluttet fungere. Skadet på reisen? Kuldesjokk? Dårlig kvalitet (tross alt kjøpt på Obs av alle steder)? Konspirasjon for å holde Siri unna gavegleden? Idéene var mange, men siden hverken jeg eller min kjære er låsesmeder eller tyver kom vi ikke mye nærmere en løsning.
Etter mye frustrasjon endte jeg opp med å google en del interessante setninger, blant annet "how to open a locked suitcase", "guide to lockpicking" og "I R MASTERTHIEF HEAR ME ROAR", uten at hjalp noe nevneverdig. Neste gang skal jeg vurdere google "how to make a bomb" og "terrorist" i samme slengen, så får politiet nok til å låse meg vekk i noen år. En fortreffelig idé, jeg er så enig. Jeg skal sette igang å sy stripete fangedrakt straks jeg er ferdig med dette blogginnlegget.

Uansett, jeg fant til slutt en film med en britisk dame som tydeligvis likte leke med låser.. og mestertyv in the making som jeg er, låsen gikk opp. Og gaver ble utdelt. Hurra!

Eller?

Jeg hadde på forhånd blitt fortalt at han hadde kjøpt meg fire gaver, og at en av dem skulle fungere som en forsinket bursdagsgave. Med andre ord hadde han lagt en del penger i disse flotte gavene, og jeg kunne forvente at minst en av dem var en form for smykke.
Etter å ha motatt thai halslinser (haha), sjokolade og to t-skjorter rakte han meg en grønn eske med ordet Tiffany&Co på.
Inni lå det et ganske fint sølvarmbånd. Problemet var at posen armbåndet kom i var for liten, og armbåndet hadde en bitteliten skade på den ene kanten. Tydeligvis fake. Veldig, veldig fake.

Hvis vi skriver Tiffany og 925 vil alle tro denne jernklumpen er ekte sølv!

Så jeg ble litt lei meg på Mr. Samboers vegne, fordi han hadde brukt så jævlig mye penger på noe som ikke var verdt 10 øre. Og så ble jeg litt irritert, fordi vi faktisk får det ganske trangt økonomisk fremover på grunn av den idiotiske ferieturen (som jeg ikke fikk være med på!). Og så begynte jeg humre fordi den ene t-skjorta han hadde gitt meg ironisk nok hadde bilde av "Little Miss Greedy" (hvis noen av dere husker Mr. Men og Little Miss fra barndommen). Typisk meg å bli sur for noe sånt som en mislykket gave.

Men heldigvis kjenner han meg så altfor godt. Like etterpå tryllet han frem denne søte esken:

Og jeg lover den inneholdt gull og grønne skoger.
Ok, kanskje ikke grønne skoger. Men hvitt gull og hele ni diamanter.

Fordi jeg fortjener det ;)

Og til slutt, fordi den på ingen måte passer inn - en fin thailandsk hagegnom.

5 kommentarer:

  1. haha nice gnom! :D og noen gleder skal man jo ha i livet og alt for dyre fine gaver er en av dem! :D

    SvarSlett
  2. gaaavergavergavergaver!! synd med armbåndet :( men så fikk du jo kjæresten din hjeem da, den størte gaven av dem alle balbalbalbaosvosv

    jeg elsker hagegnomer <3

    SvarSlett
  3. Oo. Hot gnom! Får jeg ikke skifyren kan jeg gifte meg med gnomen i stedet. Fniz.

    SvarSlett
  4. Lucky, lucky lady :D
    Husker ikke helt butikken jeg, merket er Nina (tror jeg ..?) og sjappa var i Oslo. Jadda, følger med jeg!

    SvarSlett
  5. Helt klart den fineste hagegnomen jeg har sett. Mmm. Gaver er gøy!

    SvarSlett