lørdag 4. april 2009

The more you know

Jeg har blitt utfordret av Camilla til å skrive 30 tilfeldige fakta om meg selv, og siden jeg påstod i det forrige innlegget mitt at det (nest) viktigste i verden er å behage andre kan jeg ikke gjøre stort annet enn å innfri Camillas onde ønske. På en annen side er jeg unormalt tom for ting å skrive om i dag, som sannsynligvis ville resultert i et innlegg om værgudenes tydelige dype depresjon. På tide at noen tar affære og skaffer dem hjelp, for tristere vær har det ikke vært på lenge. Men.. eh, det skulle jeg ikke skrive om. Sant det.

Faktatid:
  1. Bilen min heter Glenn Conradi.
  2. Navnet ble unnfanget da jeg og en venninne skulle tenke på de to styggeste navnene vi vet om, for å så sette dem sammen.
  3. Jeg har vært så konsistent i bruken av navnet at til og med foreldrene mine kaller bilen Glenn.
  4. Da jeg og min bror skulle gjøre det samme for å navngi den andre bilen endte vi opp med å si det samme navnet samtidig. Litt creepy egentlig.
  5. Men bilen heter like fullt Ferdinand Ferdinand.
  6. Selv om jeg omtaler Glenn ganske ofte her i bloggen er jeg er faktisk veldig uinteressert i bil.
  7. Så lenge den funker gir jeg blanke i hvordan.
  8. Den mekaniske uinteressen til side - jeg blir veldig godt humør av å kjøre bil. Spesielt hvis det er fint vær.
  9. Dessuten har jeg selvsagt mad skillz.
  10. Jeg liker også bygge eller sette sammen ting.
  11. Det er med andre ord jeg som gjør det praktiske her i hjemmet, blant annet sette sammen de stasjonære PC-ene våre.
  12. Å sette sammen komponentene i en PC er omtrent like vanskelig som å sette sammen en Billy-hylle fra Ikea.
  13. Nå har jeg riktignok aldri satt sammen en Billy-hylle, men jeg tror sammenligningen likevel er korrekt.
  14. Jeg har derimot satt sammen åtte Benno-hyller, og det sier litt om hvor stor filmsamlingen til min samboer har blitt.
  15. Jeg kunne ønske han sluttet kjøpe så mange Jackie Chan-filmer. De suger.
  16. Men ikke mer enn de andre obskøne asiatiske filmene han kjøper på import.
  17. Jeg misliker sterkt å bruke mine egne penger på ufornuftige ting.
  18. Hvis jeg shopper for mye blir jeg liggende våken om natten og uroe meg for fremtiden, og ikke minst husleia, strømregningene og bredbåndsregningen.
  19. Bruke andres penger derimot. Akk, ja. Jeg liker fortsatt ta med meg mamma(s VISA-kort) på handletur.
  20. Jeg kunne ønske jeg var litt mer selvstendig.
  21. Hadde jeg laget meg nyttårsforsett skulle ett av dem være å bli mer uavhengig.
  22. Jeg synes nyttårsforsett generelt er en dum idé.
  23. Jeg trenger ikke flere ting å ha dårlig samvittighet for eller være skuffet over enn jeg allerede har.
  24. Etter å ha oppdaget internetts påkantentilulovligehostkremt nedlastingsmuligheter har jeg blitt tidenes største TV-seriejunkie.
  25. Drømmejobben må være å oppdage nye serier og bedømme om de har potensiale.
  26. Eller kanskje filmkritiker, selv om dette ville betydd at jeg må ha sett en del av filmene i punkt 16.
  27. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg vil bli hvis jeg en gang blir voksen.
  28. Sannsynligvis ender jeg opp som noe ufattelig kjipt. Serviceansvarlig hos NAV eller kantinemedarbeider for eksempel.
  29. Priviligert som vi er her i Norge tror jeg alt ordner seg til slutt.
  30. I dag er jeg en optimistisk pessimist, for vanligvis tror jeg alt går til helvete.
Hvis det ikke formet seg en regnbue over samtlige leseres hoder nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg er bare et menneske!

Og til slutt må jeg nesten utfordre noen andre til å gjøre det samme, for jeg mistenker det var en del av oppgaven. Så Linnéa - you're it.

5 kommentarer:

  1. Jeg hater deg. Men du er tilgitt hvis du drikker multelikør med meg i parken en gang og ruller bort til Deli De Luca og prøver å forføre kassemannen :D

    SvarSlett
  2. Haha jeg elsker Glenn Conradi merker jeg! Beste prinsippet jeg har hørt på lenge, og skal nå taes i bruk ved en hver navning fra nå av. Jeg syns synd på mine fremtidig barn!

    SvarSlett
  3. ååh, noe av det verste som finnes er å ligge våken i senga og angre på alt man har brukt penger på som kanskje kunne vært brukt på noe mer fornuftig! Hater det:p

    SvarSlett