onsdag 22. april 2009

Eksamensnerver, del II

Rett før påske mottok jeg endelig brevet med de fastsatte datoene for eksamen. I forrige uke fortalte norsklæreren min meg at det hadde blitt noe kluss med datoene, så jeg skulle ikke ha muntlig eksamen den 22. mai men den 30. Like greit. En måned og åtte ekstra dager til eksamenshelvete.

Så, mens jeg kjørte til skolen i dag fikk jeg plutselig en vond følelse i magen. Du vet det kvalmende suget man får når man innser at man har misforstått ett eller annet vesentlig. Eller kanskje det bare er jeg som opplever det sånn. Litt som å være i vektløs tilstand et lite øyeblikk. Morsom opplevelse på tivoli, ikke fullt så morsom ellers.
Uansett, jeg satt der hørte på radioen da en del av hjernen min bestemte seg for å ta kontakt med den andre. Plutselig innså jeg at læreren aldri spesifiserte hvilken måned jeg har eksamen. Og at den 30. mai er pinseaften og.. vel, pinseaften. Og ingen har da eksamen på pinseaften?

Jada. Det er bekreftet. Jeg har 7 dager på meg til å lese tre bøker på 700 sider hver, pluss huske de to romanene jeg skulle ha skrevet særemne om.
Smart. Lykke til, Siri.

4 kommentarer:

  1. Å, herregud, stakkars. Er det norsk? Hvis det er noe du trenger hjelp til så er jeg her, holdt jeg på å si. Jeg var faktisk ganske flink i norsk.

    SvarSlett
  2. Å fy fader. Jeg føler med deg! Jeg har muntlig norsk 14. mai, og har lettere noia. Hadde jeg giddet å gjøre noe hele dette året skulle jeg gjerne ha sendt deg notater, men..

    LYKKE TIL!

    SvarSlett
  3. æææ hjelp! Vent jeg mener, null stress! You can do it! Norsk er faget sitt. Lese er lett, du har kunnet det siden du var minst 6! Det er mange nok års øvelse tipper jeg! Lykke til!

    SvarSlett
  4. jeg hadde drept meg selv. men nå har du en del norskskillz da, så dette har jeg troa på at skal gå bra!

    lykke til siri!

    SvarSlett