torsdag 15. januar 2009

X&Y

I dag har vært en fantastisk dag. Den startet i hvert fall lystig med underkant av 4 timer søvn, litt snøvær og tvangskjøring til skolen. Ingen skulking her i gården.

Jeg er litt usikker på hva som foregår her, men i følge læreren var det matematikk.
-

Bare så det er nevnt har jeg en lei tendens til å veie all min menneskelige verdi i prestasjoner og mestring, og siden matte er et fag sluttet være enkelt etter 10. klasse, sier det seg selv at selvtilliten min får seg stadig noen knekk i disse skoletimene. Når jeg attpåtil sitter ved siden av Rainman er det ikke rart jeg føler meg som en brødgjøk når læreren må gjennomgå absolutt alle oppgavene (inkludert de enkleste a)-ene) på tavla fordi jeg ikke skjønner en døyt. Rainman derimot, løser de vanskeligste oppgavene i heftet bakerst i boka helt uten hjelp. Du vet, de som er merket med femten *-er og kanskje en liten trekant eller to. Mr. Rainman burde forstå at dette ikke hjelper nevneverdig på min selvtillit. Egentlig burde han jekke seg ned noen hakk så jeg virker smartere. Men gjør han det? Neeida. Måte på egoisme.

Slik endte altså kampen med den beryktede oppgave 4.12c.
Etter to timers arbeid og tre forskjellige løsninger (note to self: lage regler mens man regner er generelt ikke en god idé) kom jeg aldri nærmere et korrekt svar. Jeg kom derimot veldig nære på å kaste den idiotiske læreboka i veggen og rive istykker kladdeboka, noe jeg brukte en god del energi på å la være.. helt til læreren kom tilbake fra røykepausen sin og spurte om jeg trengte hjelp til (enda) en oppgave.

I stedet for å være forholdsvis normal og ta imot hjelp, proklamerte jeg heller at oppgave 4.12c burde fjernes fra læreboka, og at nei, ikke gidd ta enda en oppgave på tavla fordi jeg skjønner ikke denne jævla dritten uansett.

Så greide jeg knekke blyanten min, for å så raske sammen skolesakene mine og forlate klasserommet i sinne. Fantastisk.

For å understreke hvor tøff jeg føler meg greide underbevisstheten min plukke nok en usannsynlig vakker natt-skjorte (ja, jeg har en samling stygge t-skjorter jeg liker sove i. Sue me) for kvelden.

Forøvrig liker jeg hvordan hånden min øver seg på å lage skyggefigurer på veggen. Jeg har mad skillz.

3 kommentarer:

  1. Oioioioi, jeg bøyer meg i støvet, for du er søren meg en god bloggskribent. Dessuten har jeg alltid lurt på hvem du er, om jeg kan si det uten å virke skummel.

    For å snakke i koder (for jeg er jo søren meg ikke sikker) liker du brunost på brødskiven?

    Kanskje jeg har driti meg ut nå. Steike.

    SvarSlett
  2. Haha, hadde ikke forventet at det ene trykket jeg gjorde fra min vakre linkliste skulle føre folk hit. Må si du har fine trackingprogram ;)

    Men takk takk, herlig å få uventede kommentarer. Sånt gjør meg glad.

    Og ja, brunost er desidert det beste pålegget. Hihi.

    SvarSlett
  3. Haha, smooth kodesnakking!
    Jeg likte bloggen din, forresten:) Morsom å lese.

    SvarSlett