lørdag 17. januar 2009

Paranoiabilen

I dag kom jeg for sent på skolen fordi jeg lå bak en idiot som praktiserte "jeg holder konstant fart uansett fartssone"-prinsippet. Slikt er veldig irriterende når farten er lagt til underkant av 50, spesielt med tanke på at mesteparten av tiden befant oss i en 80- eller 60-sone. Ikke snødde det, og ikke var det merkbart glatt, så hva er poenget?
Kanskje hadde han en bombe i baksetet som ville gå av hvis bilen kjørte fortere enn 60. Kanskje han egentlig var Sandra Bullock og dette var innspillingen av Speed i bakvendtland. Eller kanskje han bare var en fjott. Kanskje.
Innerst inne mistenker jeg han for å kjøre ekstraordinært sakte bare fordi jeg hadde det travelt. Det er jo oftest sånn. Og selvfølgelig gir den teorien mest mening siden verden dreier seg om meg. Alt handler om meg. Meg, meg, meg.

Da vi stoppet på rødt lys tok jeg meg friheten til å knipse et bilde av djevelbilen med mobilen min.

Neida, bildet er på ingen måte manipulert.

Alle biler ser sånn ut her hvor jeg bor. Jeg lover.

1 kommentar:

  1. Jeg har sett på det skumle bilbildet fire ganger nå, og jeg blir like redd hver gang. No kidding.

    SvarSlett